Duże projekty wymagają odpowiedniego rozwiązania do szybkiej wizualizacji wielu etapów pracy. Za pomocą metody Kanban i produktów, takich jak Post-it® Super Sticky Notes możesz łatwo rozdzielać zadania pomiędzy członków zespołu i śledzić postęp ich realizacji w jednym przejrzystym systemie.
Kiedy razem z zespołem realizujesz skomplikowany program — nierzadko obejmujący wiele etapów, dokumentów i zaangażowanych stron — potrzebujesz rozwiązania, które pomoże Ci śledzić wszystkie jego aspekty, a pracownikom pozwoli osiągnąć ich pełny potencjał. Odpowiedzią jest metoda Kanban (zwana metodą trzech etapów), która ułatwia organizację pracy i monitorowanie postępów.
Metoda Kanban jest częścią słynnego systemu produkcyjnego firmy Toyota opracowanego w 1959 r. Sprawdziła się ona tak dobrze, że już po trzech latach od wprowadzenia Toyota zaczęła wdrażać ją w całym łańcuchu produkcji.
W systemie Kanban zespoły konsolidują informacje o aktualnych projektach firmy i związanych z nimi działaniami. To pozwala wizualizować te projekty i szybko orientować się w postępach prac poszczególnych członków zespołu. A kiedy postęp jest widoczny i wymierny, dużo łatwiej jest utrzymać tempo dążenia do celu.
W systemie Kanban zadania są podzielone na trzy kategorie według stanu ich realizacji: do zrobienia, w toku i zakończone. Dzięki takiej kontekstowej wizualizacji Kanban pozwala zespołom optymalizować pracę szybko i wydajnie. Poniżej przedstawiono kroki tworzenia tablicy Kanban do projektów zespołowych.
Zapewniając swoim ludziom odpowiednie narzędzia, będziecie w stanie rozwiązać każdy problem. Podejście Kanban pozwoli Ci odpowiednio zmotywować swój zespół do wspólnego osiągania niesamowitych wyników.